Unha vítima colateral da Guerra Civil

Last updated on 6 / Novembro/ 2008


Un manual de fisioloxía atravesado por un balazo

En ArqueoNeixón comentan un proxecto arqueolóxico único, ata o momento, en España. Trátase de documentar e entender desde unha perspectiva arqueolóxica un campo de batalla moi singular da Guerra Civil: a Cidade Universitaria de Madrid. Alí se libraron os últimos combates entre a defensa republicana e as tropas franquistas antes da entrada destes na capital do Estado. Hoxe, a Cidade Universitaria segue a ser o campus da Complutense, e nel fican aínda restos físicos desa batalla. Ao entrar no estupendo blog do Proxecto -no que irán relatando a evolución deste proxecto de investigación-, atopeime con estas impactantes imaxes. E aquí o explican:

Durante los combates de Ciudad Universitaria los sacos terreros se llenaron con los libros sustraídos precipitadamente de las bibliotecas: símbolo aberrante de la cultura usada a modo de parapeto frente a la violencia. Aún hoy se conservan en las bibliotecas de la Universidad Complutense ejemplares de libros atravesados por balazos, más o menos identificados por el personal laboral. El tomo que se muestra en la foto fue reconocido por Paula, becaria de la biblioteca de Medicina, que al principio pensó que el agujero en el viejo lomo del Journal of General Physiology lo había hecho un gusano. Al abrir el libro, el impacto de bala parece dibujar, en efecto, una mariposa.

Máis en La Guerra Civil en La Universidad.

One Comment

  1. 12 / Novembro/ 2008

    Me ha parecido muy interesante este proyecto de reconstrucción de los combates sucedidos en la Ciudad Universitaria de Madrid y los efectos contra los bienes culturales (además de los personales y políticos). He usado la imagen que aparece en la entrada y la referencia a tu blog y el del proyecto en mi blog.

    http://sobrellibres.bloc.cat/post/16493/240529

    Saludos!!

    Elena

Deixa unha resposta

O teu enderezo electrónico non se publicará