Arqueoloxía da resistencia e ética da arqueoloxía

World Archaeology 2011

Se tedes interese na filosofía que subxace a investigación do pasado, é dicir, en que representa a arqueoloxía e a súa investigación, recoméndovos moitísimo que leades este artigo que veñen de publicar os arqueólogos galegos e etíopes Alfredo González-Ruibal, Yonatan Sahle e Xurxo Ayán en World Archaeology, unha das principais, senón a principal, revista científica de estudos arqueolóxicos do mundo. O artigo, titulado “A social archaeology of colonial war in Ethiopia”, documenta arqueoloxicamente o proceso de aniquilación dun grupo de resistentes etíopes ao fascismo italiano, refuxiados nunha gran cova dunha remota parte de Etiopía. É unha arqueoloxía dun pasado próximo, pero que induce a pensar na función da arqueoloxía como disciplina social. O artigo remata cunhas interesantes e fermosas reflexións ao respecto sobre a ética do arqueólogo:

We can talk of an ‘extended ethics’ that goes beyond the living and concerns itself with every human being of the past, present and future. This is in line with Derrida’s concept of a justice which ‘beyond right or law, rises up in the very respect owed to whoever is not, no longer or not yet, living, presently living’ (…) This could be properly called ‘archaeological ethics’, a truly archaeological ethics that breaks the temporalities of conventional ethics, its narrow temporal limits. This ethics beyond linear time was already envisioned by Walter Benjamin when he wrote that the only historian capable of ‘setting alight the sparks of hope in the past’ would be the one convinced that ‘not even the dead will be safe from the enemy, if he is victorious’. Benjamin’s enemy – fascism – might be dead, but its specter reappears under different cloaks today. To those who consider that looking back into the errors of the past is useless, we can say, with Derrida: ‘The future can only be for ghosts. And the past’.

One Comment

  1. 31 / Marzo/ 2011

    Pois si, interesante reflexión. De feito, aos mortos por moi mortos que estean pódeselles matar aínda moitas máis veces.

Deixa unha resposta

O teu enderezo electrónico non se publicará