Unha viaxe virtual ás covas do Folón


Esqueleotemas de pigmatita nas Covas do Folón. Foto: Maúxo.

En Axena:

El Clube Espeleolóxico Maúxo promueve la declaración de As Covas do Folón como Monumento Natural. As Covas do Folón es un sistema de cavidades pseudocársticas por las que discurre subterráneamente el río da Rega con una longitud de 234 metros y una profundidad que alcanza los 34 metros. La novena cueva granítica en longitud del mundo, y la tercera de la Europa occidental.(…)

En Google apareció Maúxo con indicaciones sobre las cavidades graníticas de la zona. Así que tenía que encontrarlas. Tras varios días de búsqueda, y de preguntarle a la gente de Coruxo (la mayoría no tiene ni idea del monumento que tiene cerca de allí, decirme que eran imposibles encontrarla, que estaban llenas de zorros, cerradas por silvas… y podría seguir así), paseando por el río da Rega, de aquella no sabía que ese era el río que iba por ellas, vi que se hundía en la tierra entre grandes “pelouros” de granito. Sería esto?

Si, era iso, como comprobaron. E o que había alí dentro era un prodixio xeolóxico. A asociación Maúxo permite facer unha visita virtual (en PDF, por raro que pareza) a estas Covas do Folón para que apreciemos o seu valor. E si, Xurxo, xa sei que teño que facer un oco un día destes e meterme aí dentro convosco.

One Comment

  1. 31 / Outubro/ 2008

    Pois a ver se é verdade, tanto subir picos de dous miles, e nada de baixar… pois hai un mundo subterráneo incrible e marabilloso que paga a pena coñecer!! E Folón é algo único (como poderas comprobar cando te metas… jjeje)

Deixa unha resposta

O teu enderezo electrónico non se publicará